Рівновага Асоціація сучасних логопедів
Президент Асоціації сучасних логопедів Оксана Смолярчук +380989301204
Орієнтовний планпроведення навчання
Блок. 1 НЕВРОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ЛОГОПЕДІЇ
1. Будова та функція периферичного артикуляційного апарату ( будова,м’язи, голосоутворення, дихання) 2. Що треба знати про центральний апарат мовлення ( будова, функція) 3. Поля і ділянки головного мозку, як основа мовлення дитини 4. Супервізія. Самоперевірка. Відповідь на запитання.
Блок. 2
ПРИЧИНИ ПОРУШЕНЬ МОВЛЕННЯ
1. Причини виникнення мовленнєвих порушень 2. Вплив харчування на фізичний та інтелектуальний розвиток дитини3. Вроджені рефлекси (взаємозв’язок рефлексів і подальшого розвиткудитини)4. Супервізія. Самоперевірка. Відповідь на запитання. Обговорення випадківз логопедичної практики.
Блок. 3
ПРАКСИС
1. Загальний праксис (механізми, діагностика, корекція)
2. Мануальний праксис (механізми, діагностика, корекція)
3. Оральний та артикуляційний праксис (механізми, діагностика, корекція)
4. Супервізія. Самоперевірка. Відповідь на запитання. Обговорення випадків з логопедичної практики.
Блок. 4
АРТИКУЛЯЦІЙНА ДИСПРАКСІЯ
1. Становлення моторної функції на різних етапах розвитку дитини (мозковімеханізми праксису. Рівні Берштейну). 2. Діагностика різних видів диспраксії. 3. Напрямки логопедичної роботи при усуненні аферентної та еферентноїдиспраксії (відео практикум, логопедичні техніки)4. Супервізія. Самоперевірка. Відповідь на запитання. Обговорення випадківз логопедичної практики.
Блок 5
СЕНСОРНА ІНТЕГРАЦІЯ 1
1. Що таке сенсорна інтеграція? Становлення сенсорних систем на різнихетапах розвитку дитини (вестибулярна, тактильна, пропріоцептивна)2. Діагностика вестибулярної, тактильної та пропріоцептивної сенсорноїсистеми (відео практикум та обговорення результатів діагностики).3. Корекція вестибулярної, тактильної та пропріоцептивної сенсорноїсистеми, основні напрямки логопедичного/дефектологічного втручання(відео практикум, логопедичні техніки, обговорення результативності).4. Супервізія. Самоперевірка. Відповідь на запитання. Обговорення випадківз логопедичної практики.
Блок 6
СЕНСОРНА ІНТЕГРАЦІЯ 2 ЧАСТИНА
1. Становлення сенсорних систем на різних етапах розвитку дитини (нюхова,зорова, смакова, слухова)2. Діагностика нюхової, зорової, смакової та слухової сенсорної систем (відеопрактикум та обговорення результатів діагностики). 3. Корекція нюхової, зорової, смакової та слухової сенсорної систем, основнінапрямки логопедичного втручання (відео практикум, логопедичні техніки,обговорення результативності).4. Супервізія. Самоперевірка. Відповідь на запитання. Обговореннявипадків з логопедичної практики.
Блок 7
МОВЛЕННЄВА СЛУХОВА АГНОЗІЯ
1. Механізм становлення слухового гнозису2. Діагностика слухового гнозису3. Корекція мовленнєвої слухової агнозії4. Супервізія. Самоперевірка. Відповідь на запитання. Обговорення випадківз логопедичної практики.
Блок 8
ЧІТКА ЗВУКОВИМОВА ЦЕ ПРОСТО
(частина 1)
1. Особливість становлення звукової сторони мовлення (класифікація звуків,норма промовляння)2. Підготовчий етап логопедичної роботи над звуковимовою (обстеження,дихання, голос, моторика)3. Артикуляційна гімнастика (відео практикум, логопедичні техніки зурахуванням будови і функцій м’язів)4. Супервізія. Самоперевірка. Відповідь на запитання. Обговорення випадківз логопедичної практики.
Блок 9
ЧІТКА ЗВУКОВИМОВА ЦЕ ПРОСТО
(частина 2)
1. Порушення та постановка звуків раннього онтогенезу (відео практикум,техніки постановки звуків)2. Порушення та постановка свистячих та шиплячих звуків (відео практикум,техніки постановки звуків)3. Порушення та постановка звука Л (відео практикум, техніки постановкизвуків)4. Супервізія. Самоперевірка. Відповідь на запитання. Обговорення випадківз логопедичної практики.
Блок 10
ЧІТКА ЗВУКОВИМОВА ЦЕ ПРОСТО
(частина 3)
1.Передумови та механізм формування звуку «Р» (варіанти порушень, відеопрактикум та обговорення результатів діагностики).2. Методи постановки звуку "Р" (найчастіші питання та помилки припостановці звуку - відео практикум). 3. Ефективна автоматизація звуків (етапи, мовленнєвий матеріал,нейрокорекція, міжпівкульна взаємодія)4. Супервізія. Самоперевірка. Відповідь на запитання. Обговорення випадків з логопедичної практики.
Блок 11 СТІЙКІ ПОРУШЕННЯ ЗВУКОВИМОВИ1. Механізми розвитку стійких порушень звуковимови та причинивиникнення.2. Стійкі пом'якшення приголосних (механізм, діагностика, основнінапрямки логопедичного втручання, відео практикум).3. Міжзубне промовляння (механізм розвитку міжзубного промовляння,основні напрямки логопедичного втручання - відео практикум).4. Супервізія. Самоперевірка. Відповідь на запитання. Обговореннявипадків з логопедичної практики.
Блок 12
ДИЗАРТРІЯ
1. Дизартрія (механізм порушення, види, діагностика).2. Сучасні погляди на корекцію. Диференціальна діагностика від іншихпатологічних станів (відео практикум).3. Логопедичний масаж при дизартричних розладах (відео практикум,сучасних логопедичних масажних технік).4. Супервізія. Самоперевірка. Відповідь на запитання. Обговорення випадківз логопедичної практики.
Блок 13
МІОФУНКЦІОНАЛЬНІ ПОРУШЕННЯ
1. Загальна характеристика і причини виникнення міофункціональнихпорушень (розвиток лицевого скелету, формування зубо-щелепних аномалій)2. Логопедична діагностика міофункціональних порушень (жування,ковтання, постуральність, відео практикум та обговорення результатівдіагностики).3. Корекція міофункціональних порушень, основні напрямки логопедичноговтручання (відео практикум, логопедичні техніки, обговореннярезультативності).4. Супервізія. Самоперевірка. Відповідь на запитання. Обговорення випадківз логопедичної практики.
Блок 14
ЗАІКАННЯ
1. Загальна характеристика і причини виникнення порушень темпо -ритмічної сторони мовлення (тахілалія, браділалія, фізіологічні ітерації)2. Мозкові механізми виникнення та діагностика заїкання (відео практикум).3. Сучасні погляд на корекцію заїкання у дітей і підлітків (відео практикум,масаж, логопедичні прийоми)4. Супервізія. Самоперевірка. Відповідь на запитання. Обговорення випадківз логопедичної практики.
Блок 15ЛОГОПЕДИЧНА РОБОТА З ДІТЬМИ РАННЬОГО ВІКУ
(запуск мовлення)
1. Мозкові механізми становлення мовлення в онтогенезі (причини, ризикираннього віку)2. Затримка мовленнєвого розвитку. Патогенез, симптоматика, діагностика(відео практикум та обговорення результатів діагностики)3. Сучасні логопедичні напрямки і техніки роботи з дітьми по активізаціїмовлення (відео практикум, активізуючий масаж)4. Супервізія. Самоперевірка. Відповідь на запитання. Обговорення випадківз логопедичної практики.
Блок 16
АЛАЛІЯ
1. Мозкові механізми та причини виникнення різних видів алалії.2. Діагностика сенсорної та моторної алалії. Диференціальна діагностика відінших патологічних станів мовлення (відео практикум та обговореннярезультатів діагностики).3. Сучасні логопедичні погляди на корекцію різних видів алалії (відеопрактикум, логопедичні техніки, обговорення результативності).4. Супервізія. Самоперевірка. Відповідь на запитання. Обговорення випадківз логопедичної практики.
Блок 17СКЛАДОВА СТРУКТУРА СЛОВА ТА ФОНЕТИКО-ФОНЕМАТИЧНИЙ НЕДОРОЗВИТОК МОВЛЕННЯ
1. Складова структура слова, механізм порушення, діагностика (відеопрактикум та обговорення результатів діагностики).2. Корекція порушень складової структури слова (відео практикум). 3. Фонетико-фонематичний недорозвиток мовлення. Діагностика та корекція (відео практикум).4. Супервізія. Самоперевірка. Відповідь на запитання. Обговорення випадків з логопедичної практики.
Блок 18НЕЙРОКОРЕКЦІЯ ТА МОЗОЧКОВА СТИМУЛЯЦІЯ В СТРУКТУРІ
ЛОГОПЕДИЧНОЇ РОБОТИ1. Механізм роботи мозочка та півкуль головного мозку2. Мозочкова стимуляція структурі роботи логопеда (відео практикум).3. Основні напрямки нейропсихологічної корекції в структурі роботилогопеда (відео практикум)4. Супервізія. Самоперевірка. Відповідь на запитання. Обговореннявипадків з логопедичної практики.
Блок 19ПІДГОТОВКА «ГОЛОВНОГО МОЗКУ» ДИТИНИ ДО ШКІЛЬНОГО
НАВЧАННЯ
1. Особливості становлення просторових уявлень у дітей перед початкомшкільного навчання2. Логопедична підготовка дитини до школи з урахуванням класичнихпедагогічних вимог і сучасних нейрокорекційних підходів (організаціяпростору, обладнання - відео практикум)3. Пісочна терапія в структурі логопедичної роботи4. Супервізія. Самоперевірка. Відповідь на запитання. Обговорення випадківз логопедичної практики.
Блок 20
ЛЕКСИКА ТА ГРАМАТИКА
1. Особливості становлення та діагностика лексичної сторони мовлення(діагностичні проби, роздатковий матеріал)2. Основні етапи формування лексики у дітей дошкільного віку3. Особливості становлення та діагностика граматичної будови мовлення(діагностичні проби, роздатковий матеріал)4. Основні етапи формування граматичної будови мовлення. Супервізія.Відповідь на запитання.